Vistas de página en total

miércoles, 8 de marzo de 2017

Marzo2017/Miscelánea. LA FUENTE DE CELLA EN VIAJE DE ESPAÑA DE ANTONIO PONZ PIQUER.

Es posible que esta imagen sea la más cercana a la que vio Antonio Ponz a su paso por Cella. Fuente que admiró y describió.
*
VIAJE DE ESPAÑA
TOMO XIII  CARTA IV
*
A FUEN DE ZELLA / ZELFA
(Antonio Ponz Piquer)
*
16.- Chunto a ra billa, como a un tiro de fusil, bi ha una gran fuen drento d´un basal de zereños alazez, y con as suyas auguas se riega truesa d´ortals que bi ha en Zella. Creyen beluns que por esnabesar o sobrán d´istas auguas por un gran rigachuelo, que ba a aturar como á ra longaria de cuatro leguas en o manazial d´os Güellos de Monrial d´o Campo, ye en Zella l´orixen d´o río Xiloca; pero como no plega augua denguna por dito rigachuelo a mayor parti de l´añada se puede acumular o naximiento d´o Xiloca á l´agundán mananzial d´os Gúellos de Monrial, distán una legua d´o mesmo lugar, en unos praus amanatos á o camín de Balenzia. (Trad. Chusé María Cebrián)
******
LA FUENTE DE CELLA
(Antonio Ponz Piquer)
16.-  Junto a la villa, como a un tiro de fusil, hay una gran fuente dentro de un estanque de sólida fábrica de sillares, y con sus aguas se riega una gran porción de huertas que hay en Celda. Creen algunos que, por discurrir el sobrante de estas aguas por un grande arroyo, que va a parar como a la distancia de cuatro leguas en el manantial de los Ojos de Monreal del Campo, está en Celda el origen del río Jiloca; pero como no llega agua alguna por dicho arroyo la mayor parte del año se puede atribuir el nacimiento del Jiloca al copioso manantial de los Ojos de Monreal, distantes una legua del mismo pueblo, en unos prados inmediatos al camino de Valencia.
******