Vistas de página en total

sábado, 1 de marzo de 2014

Marzo2014/Miscelánea. OS LUPOS D´ARAGÜÉS DE LO PUERTO

LOS LOBOS
*
Replegau por Ricardo Gil
C. P. Aragüés del Puerto, 7º de EGB.
Escrito en aragonés d´Aragüés de lo Puerto.
*
Iste relato cuenta que en la bal d´Aragüés de lo Puerto,  fa ya más de zien años, bi eba una ermita, la ermita de Santiago, oi en día perdida, situada en l´Ortón de Chilipas (lo Laballo) que yera cudiada por as mozas de lo lugar.

Zierto día puyoron un par d´istas mozas a bestir y alumbrar a la Birgen a la mañanada, porque por la noche bi eba muitos lobos. Iste par de mozas yeran de Casa “Chilipas” y puyoron como cada sabado.

Sorprendius y espantaus la chen de lo lugar de que no esen bachau al atardezer, se enganchoron ta lo mon lo Laballo lo lugar entero en busca d´istas zagalas.

Ya yera medianoche cuan plegoron ta la ermita y quedoron espantaus de no bier a istas mozas por los alrededors. Sólo dos belas enzendidas.

Ya de mañanada siguieron buscando-las y entre las chargas y unos buchos troboron un alpargatón, un cacho pelo y unos cachos de sayas.

Pasaron pocos días cuando los mozos puyoron ta la ermita de Santiago y bachoron la Birgen y lo altar ta un barranco de las zercanías de lo lugar en donde se construyó por este motivo una ermita. Este barranco se llamaba y todavía se llama lo barranco las Gúertas y allí feban dispués las misas.


“Iste relato ye berdadero y ocurrió fa ya más de zien años en la bal d´Aragüés de lo Puerto cuan bi eba muitos lobos y bastantes onsos. Los agüelos de lo lugar agún recuerdan los feitos, la ermita y la Birgen.” 
*
Curso escolar 1989-90
*