Vistas de página en total

viernes, 30 de enero de 2015

Enero2015/Miscelánea. CONVOCADA LIFARA GACHERA PARA EL DÍA 25 DE FEBRERO

DEL LIBRO DE GACHERÍA ET DE LA TRAZA Y MANERA EN LA QUE DEBEN SER CONVOCADOS LOS MUY ALTOS ET MUY ILUSTRES SEÑORES GACHEROS Y DE LA MANERA QUE HA DE ESTAR FEITA A SUYA PREPARACIÓN PARA SU PRESENTACIÓN EN EL REFERTORIO AL QUE SON CLAMADOS POR SER FRANCOS Y GOZAR DE ALTA ALCURNIA: CADAGÚN COMO O REY Y TOZ CHUNTOS MÁS QUE O REY. QUE TAMBIÉN TRACTA DE LA MANERA Y ORDEN EN QUE DEBEN COLOCARSE CALZAS, BRAGUERO Y MANÍPULO U ESTOLA. DE LAS NORMAS DE URBANISMO Y BUENA COMPOSTURA QUE SE DEBEN TENER EN LA MESA. DE COMO HACER VEILATA, CONFESSIÓN Y DE COMO NO DEBEN CONOCER MULLER, LOS SEÑORES GACHEROS, EN FECHAS TAN SEÑALADAS. TODO ESTO Y OTRAS MUCHAS Y XUCOSAS NORMAS QUEDARON ESPLEITADAS EN ESTE LIBRO, EN ESCRITURA FEITA POR LA MANO DE PER ABBAT.
*
Aqueste libro lo mando fer o nuestro señor don Fabián I, rey de Aragón, conte d´Orrios, marqués de la Cañada,  señor d´Alcamín y tracta de como los reyes en Tergüel deben convocar a gachería en toda a suya Comunidá d´Aldeyas
*
I
Primerament, que la setmana antes de conclave gachero el señor rey o mesmo que os señores gacheros deben d´ayunar tres días a saber, domingo, lunes y martes, si a lifara ye o miércoles como asinas suele estar común en estos nuestros reynos y comunidades de aldeyas.
II
Et la nuey debant de a cita gachera deben veilar e deben bañarse o rey en conchunta con os demás ricos omes gacheros, a ra fin de tirar  a pudor y a peste d´as suyas ropas. Et la veilata debe estar a solas y sin muller, sisquiera de gachero. O rey y os gacheros gosarán         d´estar puros.
III
En espacio y tiempo que pertoque a cadagún pasarán a tener consello y confessión con o padre prior de a Cofradía d´o Cazo. A limpieza d´esprito aconsella cumplir fidelmén a penitencia.
IV
Et que mesmamen, en a vispra de la lifara y de maitinada, deben tallarse los cabellos de la capeza y también as barbas ta que no  puedan pas messáselas ni ficasse-las en las sopas ni en los calostros.
V
E cuanto esto hayan feito o rey y os ricos omes gacheros se mudarán de vestiduras nuevas y escoscadas, a saber, de camisa, de panyos menores, de braguero nuevo que llevará cinticas de plata, de ligas adobadas con puntillas negras. Et que todo seiga nuevo y curioso, mesmo, os preservativos. Y sobre esto compondrán saya castellana, vellut mermello, capa con as armas de cadagún. Et debe de calçar, o siñor rey y os siñores gacheros,  calças d´escarlata nuevas.
VI
Et la noche d´antís deben veilar con piales en los pies, sin sobrevesta, con un cordón u cinta en la cabeza y gayata en a man. El llevar el cacherulo ye ta evitar o trestuque d´o conocimiento.
VII
Cadagún debe llevar, a lo diya venién, coche propio y sin de chofer, ta estar parellanos. Perricas ta bosar a lifara y si alcaso moquero pa os ploros, as risas y a moquita.
VIII
Antis de a lifara ferá promesa con os suyos compañer de taula de no albandonarla mientres haiga cosa de minchar en as despensas y vin en as cubas.
IX
De agora entabán escomenzipiarán as lifaras d´ista traza. Mesmamén a primera estará o día 25 de febrero en el señorío de Orrios, de o reyno d´Aragón y Comunidá d´Aldeyas de Tergüel.
X
Plegatos a lo puesto alcordato, baxarán todos de los autos con muita parsimonia, eleganzia y altaria de miras. No dicirán cosa a los vecinos que, alparceros, estarán esperando y demandando como paxarracos (vulgo paparachis)... ¿cualcosa escaice? u cualsiquier atra sanselada.
*****
**
*
REMATADERA
A la fin tomarán asiento dixando la presidencia a lo nuestro siñor lo rey Fabián I, d´Aragón. De a mesma traza no comenzará a lifara mientres o señor rey no meta mano a lo plato (acto clamato, LA GANCHADA) y fique la primera dentellada.
Una vez escomenzipiada la  minchadura cadagún ferá lo que le pete, xublidandose de graus y de noblezas, que en o minchar y en o defecar toz semos iguals.

****
ALCUERDO FIRMATO Y SELLATO
Istos debanditos alcuerdos estieron tomados en la PLEGA GENERAL de Escorigüela, en las calandrias en que remató o mes de chinero (30 y 31) de la añada 2015. Se les metió o signo y siñal de lo rey nuestro siñor, d´o bispe d´Albarrazín,  de lo prior de lo convento de los Franciscanos de Tergüel (en istas calendas era el Pater Comunitatis (PACO), Guillermo el Adelantado) y de toz os ricos omes gacheros de lo reyno. DEO GRATIAS. AMEN.
*******
****
Lifara gachera en Mas de Jacinto.
*
Con nuestro anfitrión Francisco Murciano.
*